اقامت آلمان اقامت آلمان .

اقامت آلمان

آنچه باید درباره قانون مهاجرت نیروی کار متخصص به آلمان بدانید

قانون مهاجرت نیروی کار متخصص، قانونی جدید است که امکان ورود متخصصین واجد شرایط از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار در آلمان را افزایش می‌دهد.

✅ چه افرادی طبق قانون مهاجرت نیروی کار متخصص به آلمان، به عنوان متخصصان ماهر شناخته می‌شوند؟
1. افرادی که آموزش‌های حرفه‌ای مناسب (دوره‌های آموزشی حداقل دو ساله) را در آلمان گذرانده باشند یا دارای مدرک حرفه‌ای معادل در خارج از آلمان باشند.
2. افرادی که دارای مدرک تحصیلی عالی قابل مقایسه با مدارک تحصیلی عالی آلمان باشند.

✅ دسترسی به بازار کار آلمان
در حال حاضر، ورود به بازار کار آلمان آسان‌تر است. متخصصین واجد شرایط باید دارای قرارداد کار یا پیشنهاد شغلی خاص و همچنین مدرک مورد تأیید در آلمان باشند. هیچ نوع بررسی اولویتی مبنی بر این که شغل مورد نظر دارای متقاضی از آلمان یا اتحادیه اروپا باشد، وجود ندارد.

✅ استخدام در آلمان
یک متخصص واجد شرایط در آلمان می‌تواند در شغلی که صلاحیت وی در آن تأیید شده و یا مشاغل مرتبط فعالیت نماید. افراد دارای مدرک آکادمیک نیز می‌توانند در مشاغلی که نیازی به مدرک تحصیلی عالی ندارند (به غیر از مشاغل کمکی و نیمه ماهر)، مشغول به کار شوند. بلوکارت اتحادیه اروپا صرفاً برای مشاغل متناسب با یک صلاحیت حرفه‌ای (مدرک دانشگاهی) صادر می‌شود.

✅ متخصصان واجد شرایط با مدارک حرفه‌ای در آلمان
استخدام نیروی کار متخصص از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا با مدارک حرفه‌ای (غیر آکادمیک) محدود به مشاغلی نیست که در آلمان با کمبود نیروی کار مواجه باشند. هر شخصی که دارای مدرک آموزش حرفه‌ای معتبر در آلمان باشد، می‌تواند در کلیه مشاغل مرتبط با مدرک خود فعالیت نماید.

✅ جستجوی کار در آلمان
متخصصان دارای مدرک آموزش حرفه‌ای می‌توانند برای پیدا کردن کار به آلمان بیایند. حداکثر 6 ماه به این افراد اجازه اقامت داده می‌شود، مشروط بر این که مدرک تحصیلی آن‌ها توسط نهاد مربوطه در آلمان تأیید شود و تسلط کافی بر مهارت‌های مورد نیاز زبان آلمانی برای شغل مورد نظر داشته باشند. همچنین باید قادر به تأمین هزینه‌های شخصی خود در طول مدت اقامت باشند. متخصصان ماهر در آلمان می‌توانند در طول مدتی که در جستجوی کار هستند، حداکثر 10 ساعت در هفته به صورت آزمایشی کار کنند. نیروهای کار خارجی متخصص و ماهر می‌توانند پس از گذشت چهار سال اقامت دائم آلمان را اخذ نمایند


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۰:۴۳ توسط:صحیفه موضوع: نظرات (0)